SRITIS

Mokslas ir inovacijos

Pagrindinis » Mokslas ir inovacijos


Ateičiai pasirengęs valdymas

Vos per ketvirtį amžiaus, mūsų Nepriklausomybės laikotarpį, pasaulis neatpažįstamai pasikeitė. Tarp esminių kaitos veiksnių – išaugęs mobilumas ir urbanizacija,  žmonių judėjimas į augimo centrus, siūlančius daugiausiai galimybių.  Vyksta visų išteklių, tarp j... daugiau

Kur link turi judėti aukštasis mokslas Lietuvoje?

Ko pasiekę sakysime, kad įgyvendinta reforma pasiekė tikslą? Kokie turėtų būti kiti žingsniai po tinklo konsolidavimo? Kaip sutartys su aukštosiomis mokyklomis gali pasitarnauti kokybės didinimui? Kaip galima įgyvendinti nemokamo bakalauro viziją? Kokiu būdu b... daugiau

Svarbiausia užduotis – susitarti, kokia linkme eisime

Aukštojo mokslo vieta Lietuvos vizijoje Siekis turėti stiprų aukštąjį mokslą Lietuvoje nėra savatikslis. Tai – būtina sąlyga kuriant stiprią, konkurencingą, patrauklią gyventi ir dirbti valstybę. Visgi prieš kalbant apie būtinybę stiprinti aukštąjį mokslą Liet... daugiau

Aukštojo mokslo idėja ir jos pokyčiai istorijos tėkmėje

Prieš ketvirtį amžiaus knygą „Aukštojo mokslo idėja“ parašęs Robertas Barnettas išsikėlė sau ambicingą užduotį – atsakyti į klausimą, kas apskritai yra aukštasis mokslas. Pasak jo, nors aukštasis mokslas moderniame pasaulyje susiduria su daugybe pokyčių, kai k... daugiau

Ieškant tobulos vertinimo metodologijos

Septynerius metus Europos Komisijoje mokslinių tyrimų ir inovacijų srities generaliniu direktoriumi dirbęs Peteris Fischas iš arti matė, kaip keitėsi požiūris į jų vertinimą. Pasaulyje vykstant sparčiam mokslinių tyrimų progresui, mokslininkų iššūkis atrasti d... daugiau

Mokslinės veiklos vertinimo sistema Lietuvoje

Mokslinės veiklos vertinimas užsienyje jau ilgą laiką yra įprasta praktika. Vertinimo metodai taip pat gerai žinomi – ekspertinis vertinimas (angl. peer review) bei statistiniais rodikliais paremta bibliometrinė analizė. Pamažu mokslinės veiklos vertinimo kult... daugiau

Suomijos modelis: kaip klostosi Lietuvos pirmtakų kelias

Lietuva, kurdama binarinę aukštojo mokslo sistemą, vadovavosi Suomijos modeliu. Apie šios šalies patirtį kalbamės su Suomijos švietimo konsule Maarit Palonen. – Kiek ir kokių aukštojo mokslo institucijų šiuo metu veikia Suomijoje? Kaip šie skaičiai keitėsi pas... daugiau

Infografikai